La Juraparc si Romainmôtier

Ziua era mohorata si pentru aceasta am ales o destinatie scurta: de la La Sarraz pana la Juraparc, un zoo unde speram sa vedem pentru prima oara in viata cum arata un zimbru.

Dupa un drum destul de lung, prin Muntii Jura, de fapt niste dealuri mai inalte, am ajuns la Lac de Joux. Drumul merge spre Franta, primul oras mai mare dupa granita fiind Besancon. In dreptul lacului, frumusetea este deosebita. In stanga ne intampina Lac de Joux iar in dreapta micutul Lac Brenet.

Lac de Joux
Lac de Joux
Lac Brenet
Lac Brenet

Dupa ce am stat un pic pe malul lacului am mers la Juraparc. Un zoo micut, dar plin cu vizitatori. Nu erau decat bizoni, lupi, ursi si alte cateva animale domestice. Bizonii mi-au adus aminte de zimbrii lui Dragos Voda, despre care citisem in cartile de istorie. Nu am avut ocazia sa ii vad in tara asa ca m-am bucurat de ei in Elvetia. Parcul ofera posibilitatea de a vedea animalele de aproape. De fapt, niste poduri de lemn, ce ne plimba peste spatiile in care locuiesc animalele.
Intrarea la Les Bisons du Mont d'Orzeires
Intrarea la Les Bisons du Mont d'Orzeires
Bizonii... cu mic si mare...
Bizonii... cu mic si mare...
Lupul singuratic
Lupul singuratic

Aici am vazut si cateva animale domestice. Elvetienii au darul de a face din nimic... un loc de vizitat. Asa ca, pe langa zimbri si lupi, au pus si capre, magari si porci.
La ce se uita magarul?!
La ce se uita magarul?!

La iesirea din parc este un restaurant la care ne-am bucurat de o inghetata binevenita. Pretul era pe masura (9,5 CHF) si probabil niciodata nu as fi dat atat pe o asemenea inghetata in Romania. Am ales o inghetata cu cafea, pe care din pacate, nu am putut s-o dovedesc. 
Pacat ca n-am ales una cu fructe
Pacat ca n-am ales una cu fructe

Am plecat inapoi si pe drumul de intoarcere si am hotarat sa mergem prin Romainmôtier-Envy pentru a vedea biserica din localitate. Pe drum am oprit la o "boullangerie", unde am ramas surprinsi de numeroasele specialitati de paine si de modul de prezentare al produselor.
Si cand te gandesti ca era la tara
Si cand te gandesti ca era la tara

In Romainmôtier-Envy, strazile sunt micute iar oamenii parca din alta lume. Ne-a surprins aspectul hotelului, cu totul altceva fata de ce stiam din Romania.
Hotelul din localitate
Hotelul din localitate
Fantana din centrul satului
Fantana din centrul satului
O mica terasa
O mica terasa

Biserica protestanta (Abbatiale de Romainmôtier), reprezinta punctul central al localitatii. Primele atestari dateaza de prin anul 450. Este cea mai veche manastire de stil roman din Elvetia. Biserica a fost construita in perioada anilor 990 - 1028.


Programul de vizitare a bisericii
Programul de vizitare a bisericii
Curtea interioara
Curtea interioara
Biserica vazuta din lateral
Biserica vazuta din lateral

Anii care au trecut si-au lasat amprenta asupra constructiei, romanii si mai tarziu stilul gotic, modificand aspectul cladirii. Turnul bisericii arata ca timpul trece ("le temps fuit") si la fel si pentru noi, bucuriile acelei zile se apropiau de sfarsit.
Ceasul din turn
Ceasul din turn
Ceasul dateaza din 1968
Ceasul dateaza din 1968

Drumul spre casa a fost scurt. In zare se zareau muntii Alpi. O zi inceputa pe o vreme mohorata, dar frumoasa prin locurile vizitate.
Alpii
Alpii
____________________________________________________
Sfaturi utile:

- intrarea: 5 euro/adult, 4.5 euro (6-16 ani) si gratis (1-5 ani)
- coordonate GPS: 460 41’ 30” Nord / 60 20’ 26” Est

Abbatiale de Romainmôtierhttp://www.romainmotier.ch/
- intrarea libera
- coordonate Gps:  460 41’ 36” Nord / 60 27’ 41” Est


Toate articolele despre locurile vizitate in acest concediu le puteti accesa din:
____________________________________________________


Comentarii