Lausanne, orasul olimpic

Abia asteptam sa ajungem la Lausanne si sa ne plimbam pe malul lacului Leman. A trebuit sa treaca insa cateva zile de cand am sosit in Elvetia, pana am ajuns sa vizitam capitala cantonului Vaud, orasul Lausanne. Un oras destul de mic, fata de orasele de la noi. Doar aproximativ 128 000 de locuitori, dar cu toate acestea, Lausanne da impresia de oras mare. Surpriza cea mai mare a fost sa descoperim ca orasul are doua linii de metrou. De fapt, Lausanne este al cinci-lea oras al Elvetiei, ca numar de locuitori, dupa Zurich, Geneva, Basel si Berna. Este un oras in care sportul, shoppingul, distractia si relaxarea se intalnesc la tot pasul. Situat pe malul Lacului Leman, orasul este invecinat cu localitatile Morges si Vevey. Plimbarea pe malul lacului este unica si relaxanta. Privelistea Alpilor pe cealalta parte a lacului, te face sa nu-ti doresti decat sa locuiesti acolo pentru toata viata. Am mers in oras, pentru a vedea cateva puncte turistice si pentru a hoinari un pic pe strazi. Primul obiectiv a fost turnul Haldimand, un turn construit in urma unui concurs de arhitectura, prin anul 1825. Un concurs de construit ruine, castigat de cel care a dat numele acestui turn.
Turnul Haldimand

Ziua a continuat pe Quai d'Ouchy, o strada ce se intinde pe malul lacului. Lausanne este un oras olimpic aici gasindu-se atat Comitetul Olimpic International cat si Muzeul Olimpic. Muzeul Olimpic este situat pe un mic deal pe malul apei. Fascinanta este fantana arteziana de la intrare dar si scarile rulante, in aer liber, cu care se urca la Muzeu.
Le Parc Olimpique Lausanne

Am intrat sa vizitam muzeul si pot spune ca a fost o experienta interesanta. Aici poti vedea istoria Jocurilor Olimpice, poti citi despre diversi sportivi, te poti mandri cu romanii care au castigat medalii la JO. Muzeul este plin de atractii, una din ele fiind sala de cinema 3D, in care te poti implica in cursa de atletism sau poti simti emotiile gimnastilor.
Muzeul Olimpic
Gun
O statuie care arata poate solutia pentru razboaie
Floare alba
Flori din curtea muzeului

Am stat mai bine de 2 ore in muzeu si apoi am coborat spre oras. De sus, din fata muzeului, privelistea este deosebita: luciul lacului stralucea printre pomii inalti. Dincolo de lac, Franta isi serba ziua nationala printr-un frumos spectacol cu avioane. Am admirat acrobatiile francezilor si apoi am plecat sa descoperim orasul.
Ziua nationala a Frantei
Ziua nationala a Frantei vazuta din Elvetia

Drumul a continuat pe malul lacului, iar linistea si frumusetea locului ne-a relaxat si ne-a bine dispus.
Lebada

Orasul este foarte frumos, cladirile sunt de dimensiuni mici dar foarte frumoase, spatiile verzi sunt la tot pasul, bancutele si terasele te imbie la odihna si relaxare. Mi-au placut aranjamentele florale ale elevetienilor, de fapt un lucru intalnit in toata Elvetia si faptul ca valorifica fiecare lucru la maxim. Nu numai ca sunt recunoscuti pentru ceasurile pe care le fac, dar au montat ceasuri chiar si in spatiile verzi.
Ceasuri peste tot

Orasul este aerisit cu toate ca se afla prins intre dealurile din nord si lacul Leman, asta poate si datorita faptului ca foarte multi oameni folosesc scutere sau biciclete. Doar in Zurich am vazut mai multe biciclete ca aici!

Moto-velo

Drumul continua prin fata hotelului Beau Rivage. Acesta este un hotel de lux de 5 stele , amplasat vis a vis de castelul Ouchy, de fapt un alt hotel de lux amplasat intr-un vechi castel renovat.
Hotelul Beau Rivage
Pe malul lacului

De la lac am urcat spre centrul orasului, unde se afla Catedrala. Aceasta este construita in stil gotic si a fost construita in perioada 1175-1275. Anumite parti nu au fost finalizate nici pana astazi. Catedrala este considerata a fi cea mai mare in stil gotic din Elvetia. Dincolo de privelistea oferita de turn, cel mai interesant lucru este obiceiul care s-a pastrat de sute de ani de zile. Un om urca pana in varful turnului, in fiecare noapte si din ora in ora intre 22 si 02 anunta ora “C’est le guet; il a sonné l’heure dix...”.
Intrarea in Catedrala
Usa de intrare
Vedere de sus

Langa Catedrala se afla Palais de Rumine, o cladire construita din banii unui nobil rus, Gabriel de Rumine. Acesta, la moartea sa a lasat orasului mostenire o avere de 1.5 milioane CHF. Astazi cladirea, inaugurata in 1902, adaposteste o parte din libraria Universitatii din Lausanne, Museul de Arheologie si istorie, Muzeul  de arte frumoase, precum si un Muzeu numismatic.
Palais de Rumine

Am continuat sa ne plimbam pe stradutele linistite ale orasului, obositi dar bucurosi ca in sfarsit am reusit sa vedem orasul. Cu greu ne-am despartit de Lausanne. A fost prima vizita in Lausanne, urmata apoi de multe altele... Concluzia a fost ca Lausanne reprezinta un loc de vis, un loc unde sa-ti petreci batranetea, un loc unde sa vii si sa te relaxezi, un loc unde esti departe de stresul din Romania.
____________________________________________________

Palais de Rumine
- coordonate Gps:  4631’ 24,71” Nord / 60 38’ 1,9” Est

Lausannehttp://lausanne-tourisme.ch

Toate articolele despre locurile vizitate in acest concediu le puteti accesa din: