Primul drum in Europa

Am avut ocazia in 2006 sa mergem pentru 5 saptamani in Elvetia. Gasisem ceva de lucru acolo, plus ca aveam cazarea asigurata la niste prieteni, asa ca am hotarat sa imbinam utilul cu placutul si sa plecam. Pentru ca nu aveam masina la vreema aceea si pentru ca ne-am hotarat detul de tarziu sa plecam, am ales ca mijloc de transport autocarul. Asa ca ne-am luat bagajele si copilul de 1 an si jumatate si am plecat la Bucuresti. Drumul cu autocarul, este o experienta unica: ceilati pasageri iti devin prieteni sau dusmani, unii nu ies din "carapacea"  lor iar altii iti povestesc toata viata lor personala. Poate asa trece timpul mai usor... Ne-am facut curaj singuri, amagindu-ne ca drumul va fi scurt si ca toate lucrurile vor merge bine. Aveam sa ne convingem destul de repede ca lucruile nu erau chiar asa... Ne-au fost de ajuns serpentinele de pe Dealul Negru de langa Ramnicu Valcea si deja ne faceam grijuri,... cum v-om rezista atata drum...
Valea Oltului
Valea Oltului

Pana la iesirea din tara, totul a fost greu: ocolul prin Timisoara, caldura excesiva, autocarul plin, timpul de aprox 4-5 ore petrecut la granita cu Ungaria... A urmat o noapte in care am incercat sa dormim sau sa ne uitam la filmele cu Bond... Greu in ambele variante: ba neinvatati cu dormitul pe bancheta, ba televizorul prea mic si prea neclar... Abia a doua zi dimineata, muntii Austriei ne-au intampinat cu farmecul lor aparte si am putut sa ne bucuram de ceea ce ne inconjura. Ne minunam de privelistea oferita, atat pe stanga cat si pe dreapta autocarului...
Austria vazuta din autocar
Austria vazuta din autocar
Munti cat vezi cu ochii
Munti cat vezi cu ochii
Unii mai inalti ca altii...
Unii mai inalti ca altii...
Localitati de vis
Localitati de vis
Vedere de pe autostrada
Vedere de pe autostrada
Lucruri pe care nu prea le vazusem in tara
Lucruri pe care nu prea le vazusem in tara
Pe langa Lacul Constance
Pe langa Lacul Constance
Lacul Leman
Lacul Leman

Primul lucru pe care l-am vazut cand am coborat din autocar, a fost Lacul Leman. Un lac, dupa care se intindea Franta si Muntii Alpi. Un loc pe care speram sa pot sa-l vad intr-o buna zi...

Pana la urma, dupa un inceput greu, drumul a decurs bine. Pe masura ce intram in civilizatia vest-europeana lucrurile au inceput sa se schimbe. Trecerea pe la vama, nu ne-a mai pus probleme. Am ajuns la Lausanne pe la ora 19, dupa mai bine de 36 ore de calatorie. Gandeam ca va fi ultima data cand voi mai face un astefel de efort. Viata mi-a rezervat din nou ocazia sa merg cu autocarul. Despre asta intr-un alt articol....
Vapor

Pana atunci... bucuria de a fi pentru 5 saptamani intr-o tara minunata...

____________________________________________________
Sfaturi utile:

- cost autocar dus-intors: adult aprox 160 euro/pers, copil 0-4 ani reducere 80%, copil 4-12 ani reducere 50%
- durata dus: aprox 35 ore!!


Toate articolele despre locurile vizitate in acest concediu le puteti accesa din:
____________________________________________________




Vizualizaţi Romania - Elvetia pe o hartă mai mare

Comentarii