Zoo Servion

Era o zi foarte calda, de fapt cum a fost aproape toata perioada petrecuta in Elvetia. Pentru a nu merge mult cu masina, am hotarat sa mergem undeva mai aproape, pentru a petrece un timp mai relaxant plimbandu-ne undeva la umbra. Am ales pentru aceasta sa vizitam gradina zoologica de la Servion. Drumul a fost destul de scurt aproximativ 1 ora. Am inceput cu un picnic, pe iarba din fata gradinii zoologice. Unul din lucrurile placute pe care le-am remarcat in tarile vestice a fost modul in care oamenii se pot relaxa pe orice petic de iarba: in parc, in gradini zoologice sau chiar pe marginea drumului.  Totul intr-un mod natural si fara nici un pic de jena. 
Zoo Servion
Intrarea la Zoo Servion

Gradina Zoo Servion se poate vizita impreuna cu Tropiquarium sau independent. Am ales sa le vedem pe amandoua pentru ca eram mai mult interesati  de animalele si pasarile de la tropice. Am intrat intai la zoo, unde alaturi de mamiferele consacrate (lei, lupi, capre, maimute, iepuri, ponei, ursi, samd)  si de pasari (de la fazani si rate pana la diverse specii de papagali), am putut sa admiram si tigrul de Siberia
Bizonii
Bizonii
Leii
O familie de lei
Urs
Urs
Cangur
Cangur
Pasare

Tigru
Tigrul

De fapt, acest tigru este piesa de rezistenta a gradinii zoologice.  A fost adus din Norvegia in 2004 si se pare ca s-a adaptat destul de bine in Elvetia. Impresionant este spatiul foarte mare in care locuieste tigrul precum si faptul ca poti asista la masa acestuia. 
Tigru
Tigrul

Cand am ajuns in dreptul lui, tigrul era foarte agitat si nu prea am reusit sa-i fac o poza clara, asta probabil pentru ca ii era foame. Ne-am nimerit numai bine, tocmai cand era ora de masa. Exista un tunel special, cu un geam foarte gros, in spatele caruia poti urmari cum este hranit tigrul. Erau foarte multi copii care asteptau ca ingrijitorii sa aduca mancare tigrului. Am ajuns exact in momentul in care tigrul enervat a sarit pe geamul ce il despartea de copii. Pentru o clipa am inlemnit... Dar totul nu a durat decat cateva secunde, tocmai cand tigrul se pregatea pentru un al doilea salt... a aparut mancarea (o pulpa intreaga) si tigrul a lasat copii in pace.  Cu toate ca am avut impresia ca lor le placea „jocul” cu tigrul... probabil mai avusesera astfel de experiente!
In spatele geamului
In spatele geamului
Tigru la masa
Tigru la masa

Dupa ce am vizitat gradina, am servit o inghetata la restaurantul de la poarta. Cu toate  ca erau pomi peste tot, caldura isi facuse loc printre ei. 
Terasa
Terasa de la poarta

Dupa o mica pauza am intrat la Tropiquarium. Asa cum sugereaza numele, aici se pot vedea crocodili, broaste testoase gigant, tot felul de soparle si serpi, precum si multe pasari ce traiesc in zona tropicelor.
Tropiquarium
Tropiquarium
Crocodili
Crocodili
Soparle gigantice
Soparle gigantice
Pasari de la tropice
Pasari de la tropice
Strut
Domnul Strut
Testoasa
Testoasa
Flamingo
Flamingo

Am petrecut cateva ore bune la Zoo Servion si pot spune ca au fost cateva ore relaxante. Mai fusesem in Romania la cateva gradini zoologice, dar aceasta avea cateva puncte forte: spatiul mare in care traia fiecare animal, tablitele cu detaliile si particularitatile fiecarui animal, precum si accesoriile pe care animalele le aveau in cusca, astfel incat captivitatea sa se apropie de mediul natural. La iesire am descoprit si un mic spatiu de joaca pentru copii. In concluzie, Zoo Servion este un loc de mers cu familia, cu copiii si un loc unde poti petrece o zi linistita.
____________________________________________________
Sfaturi utile:

- intrarea Zoo: 10 CHF/adult, 5 CHF/copil 
- intrarea Zoo+Tropiquarium: 17 CHF/adult, 9 CHF/copil
- parcare la intrare gratis
- coordonate GPS: 4633’ 59” Nord / 60 46’ 26” Est

Tropiquarium - www.parc-tropical.com



Toate articolele despre locurile vizitate in acest concediu le puteti accesa din:
____________________________________________________
         

Vizualizare hartă mărită

Comentarii