L'arboretum du Vallon de l'Aubonne

La elvetieni am auzit pentru prima data ca un parc cu arbori se numeste „Arboretum”, ca un pavilion cu fluturi se numeste „Papiliorama” ca o gradina cu animale de la tropice se numeste „Tropiquarium” iar o expozitie de animale si pasari nocturne poarta numele de "Nocturama". Pana aici stiam de la noi doar de „Aquarium”. Numele sunt destul de sugestive, iar problema ca nu le cunosteam apare probabil din faptul ca la noi nu sunt nici expozitii de fluturi, nici de animale de la tropice, nici de animale si pasari nocturne iar Arboretum este un fel de Gradina Botanica.
Revenind la calatoria din aceasta zi, pentru ca era destul de tarziu, iar dimineata ne ocupasem un pic de shopping, am mers aproape, la Aubonne pentru a vizita si a ne plimba prin Arboretum.

Gradina este unica in Elvetia si a fost creata in 1968. Contine aproximativ 3000 specii de arbori si arbusti, proveniti din toate zonele cu clima temperata din lume.
Specii diverse
Specii de arbori

Departe de drumuri, in plina natura, parcul este deschis tot timpul anului iar intrarea este libera. Aici exista si un muzeu al lemnului, pe care insa nu l-am vizitat.
Bois Guyet
Panoul ce indica drumul catre Bois Guyet

Parcul este traversat de la nord la sus de raul l’Aubonne, un rau ce izvoraste din Muntii Jura. Multi dintre arbori sunt proveniti ori din Statele Unite ori din Japonia. De fapt, s-a incercat o reproducere a padurilor din aceste doua locuri.
Arbusti diversi
Arbusti
Un arbore impresionant
Un copac impresionant...

Locul este destul de intins si greu de cuprins intr-o vizita simpla. Din aceasta cauza se pot efectua vizite cu ghid, axate pe o anumita perioada a anului, pe o anumita tematica sau pe o anumita categorie de arbori. Noi am stat aici in jur de 2 ore si cu toate ca mersul pe jos a fost obositor, totusi atmosfera a fost una relaxanta.
Lacul de pe raul l’Aubonne

Peste tot gasesti inscriptii cu detalii despre arbori, indicatoare sculptate, bancute, totul facut din lemn si cu mult gust.
Bancute
Bancute...

Poduletele de lemn peste apa involburata a raului, lacul din mijlocul parcului, aleile linistite printre multimea de arbusti, toate acestea iti dau senzatia de liniste si pace, stare de care de multe ori avem nevoie.
Un lac micut
Nuferi
Plin de nuferi
Lac

La intoarcere am oprit la Morges, un mic orasel superb pe malul lacului Leman, un orasel despre care o sa scriu intr-un alt articol.
____________________________________________________
Sfaturi utile:

L'arboretum du Vallon de l'Aubonne
- intrarea gratis
- coordonate GPS: 4630’ 40” Nord / 60 22’ 1.2” Est

Toate articolele despre locurile vizitate in acest concediu le puteti accesa din: